تبلیغات
آموزش آشپزی - طرز تهیه میگو پلو

آموزش آشپزی

شنبه 18 دی 1389

طرز تهیه میگو پلو

نویسنده: آموزش آشپزی   طبقه بندی: پلو و چلو، 

تعطیلات خوش گذشت؟ سبزی پلو با ماهی خوردید؟ در این ایام تقریبا هر ایرانی برای یك بار هم كه شده به خاطر رسم دیرین خوردن ماهی در شب سال نو، یك وعده غذایی اش را به این غذای دریایی اختصاص می دهد. همان طور كه می دانید فقط ماهی نیست كه ارزش تغذیه ای فراوانی دارد بلكه سایر غذاهای دریایی یعنی انواع میگوها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند اما قیمت بالای آنها به هر كسی اجازه نمی دهد كه حتی ماهی یك بار هم از آنها استفاده كنند.
تا به حال میگو سوخاری میل كرده اید؟ میگو پلو چطور؟ این بار می خواهیم درباره نكاتی با شما صحبت كنیم كه ارزش تغذیه ای این غذا را افزایش دهد. این نكات عبارتند از:
▪ میگو ها را قبل از سرخ كردن با آب كم بخارپز كنید تا از این طریق میزان روغنی كه برای سرخ كردن آن به مصرف می رسد كاهش پیدا كند. حتی می توانید میگوها را با آب كم و به همراه كمی پیاز، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی های حلقه حلقه شده بپزید، در یك ظرف نشكن قرار داده و در فر بگذارید تا در حرارت كم كاملاً مغزپخت شوند.
▪ اگر می خواهید آن را به همراه برنج میل كنید، بهتر است البته نكته مهم در تهیه برنج آن است كه به جای آبكش كردن آن را به صورت كته شده طبخ كنید.
▪ برای سرخ كردن مواد غذایی تشكیل دهنده این غذا می توانید از روغن هایی كه نقطه دود بالایی دارند، استفاده كنید مانند روغن مایع مخصوص سرخ كردن زیرا در سرخ كردن های طولانی مدت، روغن هایی كه نقطه دود كمی دارند، به سرعت اكسیده می شوند و داخلشان رادیكال های آزاد تشكیل می شود كه می توانند زمینه ابتلا به بیماری های قلبی و انواع سرطان ها را در افراد مستعد فراهم آورند.
▪ سعی كنید به جای روغن و نمك فراوان در هنگام تهیه این غذا از آبلیموی تازه و ادویه های مختلف نظیر فلفل سیاه، قرمز، زیره و زعفران استفاده كنید تا غذایتان خوش طعم تر شود.
▪ در صورتی كه می خواهید میگوها را به شكل سوخاری شده میل كنید از تخم مرغ های امگا سه دار استفاده كرده و یا از فقط سفیده تخم مرغ های معمولی استفاده كنید.
▪ به همراه میگو های سوخاری شده سبزی های تازه و یا بخارپز شده مانند كلم بروكلی، قارچ، هویج، گوجه فرنگی و ذرت قرار داده و میل كنید. هر یك از این سبزی ها ارزش تغذیه ای ویژه ای دارند و می توانند در بهبود وضعیت تغذیه ای شما كمك كننده باشند.
▪ در كنار این غذا از نان، آن هم از نوع سبوس دار آن استفاده كنید تا در تنظیم دستگاه گوارشی تان مؤثر واقع شود.

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :